wtorek, 1 grudnia 2015

Kalendarz adwentowy z mnożeniem, dodawaniem i odejmowaniem!




Adwent to taki urokliwy czas oczekiwania na wyjątkowe święta. Sklepy tętnią życiem, pojawiają się pierwsze światełka świąteczne w oknach domów, coraz częściej witają nas rano przymrozki, niedługo spadnie śnieg.


A zatem odliczanie do świąt czas zacząć.
Przedstawiamy więc kalendarz adwentowy.
Ale dostanie się do niespodzianek zaplanowanych na danych dzień nie może być za proste. 
Trzeba będzie wpierw rozwiązać kilka zadanek i odnaleźć gdzie znajduje się odpowiedni numer!


Dla mojej starszej córy (8 lat) przygotowałam kalendarz z mnożeniem w zakresie 100. Dodałam też odejmowanie, bo nie ma np. wyniku 23. Zresztą to byłoby za proste ;). Dlatego też połączyłam mnożenie i odejmowanie. Mnożenie oddzieliłam nawiasami, mimo że ma pierwszeństwo, ale córa jeszcze tego nie przerabiała w szkole i dla pewności, żeby jej się nie pozajączkowało.

Drugi kalendarz z prostym dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 24. Będzie to na pewno nie lada wyzwanie dla mojej młodszej córy (5 lat), ale do dziesięciu już liczy w pamięci, więc wyższe liczby najwyżej przejdziemy razem na przykładach z życia wziętych - patyczkach lub kamyczkach.

Sama ciekawa jestem, czy moje dzieci zajmą się działaniami od razu i rozwiążą wszystko na początku, czy codziennie będą rozwiązywać kolejne zadania, by odkryć niespodziankę z danego dnia. Druga wersja na pewno mniej ekonomiczna pod względem ilości pracy - ale za to z większą korzyścią dla zapamiętywania tabliczki mnożenia. 


A niespodzianki są również niebanalne. Ha! Jednym z filarów rodzicielstwa bliskości (którego jestem zwolenniczką) jest stworzenie z dzieckiem wyjątkowej więzi. To daje dobre podwaliny do dalszego rozwoju pociechy. W tym kalendarzu nagrodą będzie czas spędzony z pociechą - wspólne gilgotki, przytulaski, wariactwa. Stworzyłam przykłady takich aktywności, które rodzice z dziećmi mogą razem wykonać, ale dodaję też plik excela, w którym, jeśli ktoś będzie miał ochotę, można stworzyć swój własny projekt i dodać własne osobiste ulubione pomysły na spędzanie czasu z dzieckiem.



Kalendarz po wydrukowaniu trzeba posklejać w prosty sposób: wpierw 24 karteczki z zadaniami lekko sklejone u dołu, by nie kusiło, by podglądać, oraz na wierzch karteczki świąteczne z zadaniami. Ewentualne ozdoby i gotowe! 





Tu materiały do przygotowania kalendarza:


KALENDARZ ADWENTOWY 
- MNOŻENIE i ODEJMOWANIE w zakresie do 100



KALENDARZ ADWENTOWY 
- proste DODAWANIE i ODEJMOWANIE w zakresie do 24




KALENDARZ ADWENTOWY - NAGRODY
- wersja gotowa do wydruku



KALENDARZ ADWENTOWY - NAGRODY 
- wersja w pliku excel do samodzielnych zmian




Wesołego przygotowywania do świąt. :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz